T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / ŞAHİNBEY - 25 Aralık İlkokulu

Haberler

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, anaokul ve ilkokul öğrencilerimizin gösterileri ve velilerin katılımı ile coşkuyla kutlandı.

Mrt

25 ARALIK İLKOKULU 18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ ve ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

Mrt

25 ARALIK İLKOKULU 12 MART İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ ve M.AKİF ERSOY´U ANMA TÖRENİ

Mrt

25 ARALIK İLKOKULU 8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ 

Mrt

25 ARALIK İLKOKULU VELİ AKRAN ZORBALIĞI EĞİTİMİ GERÇEKLEŞTİ.

Mrt

Okulumuz 3. sınıf zümresinden Sibel Kara öğretmenimiz ve sınıfı e-twinning projesi "My Book Box" projesi çalışmalarına başladı. 

Şbt

25 Aralık İlkokulu 2.Dönem Veli Toplantısı velilerin yoğun katılımı ile haftasonu okulumuzda gerçekleştirildi.

Ock

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KELİME OYUNU ETKİNLİKLERİ

Ock

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KARAGÖZ-HACİVAT ETKİNLİKLERİ

Ock

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ SINIF PANOLARIMIZDA

Ock

DİLİMİZİN ZENGİKLİKLERİ PROJESİ PANO ETKİNLİKLERİ İLE TANITILIYOR.

Ock

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ AİLE MEKTUBU

Sevgili Anne ve Babalar,

Millî Eğitim Bakanı Yusuf TEKİN tarafından 1 Kasım 2023 tarihinde "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" tanıtılmıştır. Bu kapsamda çocuklarımızın dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması ve düşünce dünyasını geliştirmesi amacıyla okul öncesi eğitimden başlayarak tüm eğitim kademelerinde söz varlığını zenginleştirmeyi sağlayacak çeşitli çalışmalar uygulanacaktır. 

Söz varlığı kişinin dünyaya gelmesiyle oluşmaya başlar, zaman içinde gelişme/zenginleşme gösteren bir durum olarak tanımlanmakta ve bu gelişme/zenginleşmenin bireyin kişisel çabası ve içinde yaşadığı sosyal çevrenin şartlarından etkilendiği bilinmektedir.

Söz varlığı zenginliği ile temel dil becerileri özellikle okuma becerisi ve okuduğunu anlama süreçleri arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Okuma becerileri ile okuduğunu anlama süreçlerinin temelini de kapsam ve uygulama olarak 0-6 yaş erken okuryazarlık becerilerinin gelişimi oluşturmaktadır.

Erken okuryazarlık becerilerinin gelişmesi çocuğun çevresinde bulunan aile, arkadaşlar ve okul ile olan etkileşimi ile yakından ilişkilidir. Bu etkileşim sürecinin desteklenmesi ve kalitesinin artırılması için çocuğun çevresindeki uyarıcıların artırılması, çocukların erişebileceği nitelikli kitaplar ile sözcük öğretimine yönelik özel olarak geliştirilmiş eğitim materyalleri ve nitelikli içeriklerin geliştirilmesi, kitap okuma süreçlerinin daha etkili hâle getirilmesi için çeşitli yöntemlerin kullanılması gibi faaliyetler gerçekleştirilmesi önemli görülmektedir. Ev ortamının çocuğun erken okuryazarlık becerilerini destekler biçimde düzenlemeye yönelik önerilere ekte ayrıca yer verilmiştir.

Okul öncesi eğitim kademesine devam eden çocukların sahip olduğu söz varlığının geliştirilmesi ve erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesine yönelik yürütülecek çalışmalarda siz değerli ailelerimizin sürece etkin katılımı uygulanacak projenin verimini artıracaktır.

Yapılacak çalışmalara katılmanız ve keyifli zaman geçirmeniz dileğiyle…

Ara

Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okulumuzda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili daha iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır. 

 

Ara

25 Aralık Gaziantep'in Kurtuluşunun 102. Yıl Dönümü Coşkuyla Kutlandı.

Kas

10 Kasım'da öğrenciler Ulu Önder Atatürk'ü saygı ve özlemle andı.